واردات کالا از دبی

واردات کالا از دبی

واردات کالا از دبی : در این مطلب قصد داریم در مورد روند واردات کالا از دبی صحبت کنیم اما قبل از پرداختن به این موضوع، ارائه اطلاعات مختصری در مورد دبی، اقتصاد این شهر و مزایای واردات کالا از دبی خالی از لطف نخواهد بود. اگر شما هم یکی از دوستداران بحث واردات کالا از دبی هستید با ما همراه شوید.

دبی یکی از شهرهای بزرگ و متمول امارات متحده عربی و حوزه خلیج فارس است که درست در ضلع جنوبی کشور ما قرار دارد و توانسته خود را به عنوان یکی از شهرهای تجاری و بین المللی معرفی کند.

در گذشته اقتصاد دبی متکی بر منابع نفتی بود اما به تدریج این شهر دستخوش تغییراتی قرار گرفت که همین تغییرات باعث شدند امروزه دبی در ردیف قطب های گردشگری جهان و مراکز اصلی صادرات و واردات دنیا قرار بگیرد.

بازار داغ صادرات و واردات از دبی موجب شده که موضوع خرید و واردات کالا از دبی به یکی از پرطرفدارترین مباحث در بین تجار کشورهای مختلف از جمله تجار ایرانی تبدیل شود.

واردات کالا از دبی

تجار ایرانی برای ترخیص کالا و واردات کالا از دبی با مشکل زبان مواجه هستند اما راه چاره رفع این مشکل ساده است؛ اگر شخص تاجر به زبان انگلیسی تسلط ندارد می تواند با به همراه بردن یک مترجم زبان انگلیسی یا کمک گرفتن از یک مشاوره امور بازرگانی مسلط بر زبان های خارجی اقدام به فعالیت در عرصه واردات و واردات کالا از دبی کند.

واردات کالا از دبی برای ما ایرانی ها، مزایای خاصی نیز به همراه می آورد که در ادامه به چند مورد از این مزیت ها اشاره می کنیم.

مزایای واردات کالا از دبی

تجار و بازرگانان ایرانی تمایل زیادی به خرید و واردات کالا از دبی دارند. محبوبیت بازار دبی برای تجار ایرانی ناشی از مزایایی است که در اثر خرید کالا از این شهر شامل حال آنها می شود. شاید اولین و سرراست ترین سودی که در اثر ترخیص کالا از دبی و واردات کالا از دبی حاصل می شود؛ کاهش هزینه های حمل و نقل کالای موردنظر به ایران است زیرا دبی در همسایگی کشور ما قرار دارد و تجار می توانند خیلی سریع و با صرف هزینه کم محموله را وارد ایران کنند.

اما یکی دیگر از عواملی که تجار را برای خرید از دبی ترغیب می کند این است که گمرکات کشور امارات متحده عربی برای ترخیص محموله های وارداتی هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند.

در واقع واردکنندگان اماراتی بدون پرداخت هزینه های گمرکی، کالاهای خود را وارد این کشور می کنند؛ بنابراین قیمت تمام شده کالا برای آنها همان قیمت خرید کالا از کشور مبدا است.

در نتیجه تجار ایرانی می توانند کالای موردنظر خود را از دبی با همان قیمتی بخرند که در کشور سازنده کالا عرضه می شود اما از طرف دیگر دبی به ایران خیلی نزدیک است و تاجر ایرانی می تواند با صرفه وقت کمتر و هزینه  حمل و نقل کمتر کالا را وارد ایران کند؛ به همین دلیل اغلب بازرگانان ایرانی واردات و واردات کالا از دبی را به واردات کالا از کشور سازنده ترجیح می دهند.

علاوه بر اینها واردات و واردات کالا از دبی منجر به تسهیل روند خرید محصولات کشورهایی می شود که ایران را تحریم کرده اند. در واقع شرکت های ایرانی می توانند محصولات موردنظر خود را ابتدا از کشور مبدا وارد دبی کنند که طبق قوانین امارات برای واردات کالا به این کشور از پرداخت حقوق گمرکی هم معاف هستند؛ پس از ورود محموله به دبی حالا می توانند محموله را از دبی وارد ایران کنند.

البته برای صادرات از دبی به ایران ملزم به طی تشریفات واردات کالا از دبی و پرداخت حقوق گمرکی هستند. همچنین برای واردات کالا از دبی، فرد باید ابتدا مبلغی به میزان پنج درصد از ارزش کل کالا را به عنوان حقوق گمرکی به دولت امارات بپردازد اما چنانچه پروسه واردات کالا از دبی با موفقیت انجام شود و کالا از دبی به یک کشور دیگر صادر گردد؛ مبلغ مذکور به صاحب کالا پس داده می شود.

پس طبق آنچه گفته شد واردات و واردات کالا از دبی امتیازهای متعددی برای تجار ایرانی به همراه دارد. اگر شما هم در عرصه تجارت فرامرزی فعالیت می کنید؛ با واردات و واردات کالا از دبی می توانید از امتیازهای مذکور برخوردار شوید فقط برای واردات کالا از دبی به این نکات توجه داشته باشید:

  • حین واردات کالا از دبی حتماً مشخصات فنی و قیمت کالا را از فروشنده اماراتی دریافت کنید زیرا پس از ورود کالای موردنظر به گمرک ایران باید مشخصات و قیمت را در اظهارنامه ثبت نمایید.
  • قیمت خرید کالا از فروشنده اماراتی، قیمت تمام شده کالا نیست؛ بلکه باید منتظر محاسبه حقوق گمرکی امارات، هزینه حمل و نقل محموله، بیمه حمل و… بمانید تا از قیمت نهایی کالا مطلع شوید.
  • دقت داشته باشید که اگر طبق قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود کالای موردنظر مستلزم اخذ مجوز یا استاندارد خاصی است؛ حتماً باید مجوز یا استاندارد لازم را دریافت کرده باشید؛ یعنی واردات و واردات کالا از دبی تاثیری بر قوانین گمرکی داخل کشور ندارد. به عنوان مثال اگر قرار است که اقدام به واردات دارو از دبی کنید حتماً باید از وزارت بهداشت مجوز گرفته باشید.
  • برای واردات و واردات کالا از دبی، مجاز به واردات کالاهایی که طبق قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران ممنوع هستند؛ نیستید. به عنوان مثال واردات مواد مخدر چه از دبی و چه از هر شهر و کشور دیگری ممنوع است.
  • قیمت فروش کالای وارداتی از دبی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است مانند قیمت تمام شده کالا، میزان تقاضا، شرایط بازار داخلی، زمان فروش کالا و…

اگر می خواهید به راحتی و با سرعت به تجارت در بازار دبی بپردازید؛ پروسه واردات و واردات کالا از دبی را به یک شرکت بازرگانی فعال در عرصه واردات کالا از دبی محول کنید تا ترخیص کاران حرفه ای و کاربلد شرکت بازرگانی با استفاده از تجارب خود در این حیطه منجر به کاهش زمان پروسه واردات کالا از دبی، کاهش هزینه واردات کالا از دبی، انتخاب بهترین شیوه حمل کالا به داخل کشور و… بشوند.

کاهش هزینه واردات کالا از دبی خود به منزله کاهش قیمت تمام شده کالا برای شماست و این یعنی اینکه شما می توانید از فروش کالا هم سود مناسبی ببرید و هم توان رقابت کالای موردنظر در بازار فروش را افزایش دهید و در یک کلام بازار فروش را در دست خود بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *